Κωδ. Έργου: | 62422900 |
Ημ. Έναρξης: | 29.12.2023 |
Ημ. Λήξης: | 06.09.2027 |
Ημ. Έγκρισης: | 29.12.2023 |
Σχολή: | ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ |
Τομέας: | ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΛΟΙΟΥ & ΘΑΛ. ΜΕΤΑΦ/ΩΝ |
Χρηματοδότης: | EUROPEAN MARITIME SAFETY AGENCY |
Προϋπολογισμός: | 135.000,00 € |
Α.Δ.Α.: | 6Π3646ΨΖΣ4-01Κ |
Επ. Υπευθ.: | ΑΝ. ΚΑΘ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΕΝΤΙΚΟΣ |
Email: | niven@deslab.ntua.gr |
Περιγραφή: | Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΧΕΙ ΩΣ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 55% ΤΟ 2030, ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ 1990, ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΟΥΔΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2050. ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΣΤΟΧΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ. ΣΥΝΕΠΩΣ, Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΝΕΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ/ΚΥΨΕΛΕΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ/ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ) ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΙΓΙΚΗΣ. ΤΑ ΝΕΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΤΟΥΝ, ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΜΕ ΑΣΦΑΛΗ ΤΡΟΠΟ. Η ΑΜΜΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ΔΙΑΔΕΔΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΝΕΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΤΟΥ 2050. ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ, ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΤΟ ΧΕΙΡΙΣΜΟ ΑΜΜΩΝΙΑΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΩΣ ΦΟΡΤΙΟ. Η ΠΙΘΑΝΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΜΜΩΝΙΑΣ ΩΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΘΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ ΣΗΜΑΤΝΙΚΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΩΣ ΚΑΥΣΙΜΟ. ΠΡΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ EMSA, ΑΥΤΗ Η ΕΡΕΥΝΑ ΘΑ ΘΕΣΕΙ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΜΜΩΝΙΑΣ ΩΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΜΙΑ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ. ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ ΑΥΤΟ Η ΑΜΜΩΝΙΑ ΘΑ ΜΕΛΕΤΗΘΕΙ ΩΣ ΧΗΜΙΚΗ ΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΩΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΘΑ ΜΕΛΕΤΗΘΟΥΝ ΤΟ ΥΠΑΡΧΟΝ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ, ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΙΝΔΥΝΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΕΤΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΤΥΠΟΙ ΣΧΕΔΙΩΝ ΚΑΙ ΠΛΟΙΩΝ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ GOAL-BASED ΓΙΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΑΜΜΩΝΙΑ ΩΣ ΚΑΥΣΙΜΟ. |